ESG & bærekraft
Vi utvikler produkter med lavere fotavtrykk enn markedet. Det handler ikke om å være perfekte – men om å være bedre. Alltid.
Våre prinsipper
- Produktene skal være nødvendige, nyttige og enkle
- Utvikling og produksjon skal ha lav belastning
- Merkevarer bygges med verdier, ikke volum
- Verdikjeden skal være slank, effektiv og dokumenterbar
- All markedsføring skal være etterprøvbar og ekte
Tiltak vi gjør i dag
- Prioriterer produsenter med dokumentert miljøarbeid – og mål om sertifisering der det er relevant
- Bruker råvarer og produksjon så nært markedet som mulig – med særlig fokus på norske aktører
- Utvikler kun produkter som dekker reelle behov
- Opererer asset light: Fra fabrikk til distributør – færre ledd, lavere utslipp
- Bruker enkel, funksjonell og resirkulerbar emballasje
Veien videre
- 2025: ESG-plan aktiv i alle produktbeslutninger
- 2026: Første ESG-snapshot publiseres
- 2027: Måltall for resirkulering og CO₂-fotavtrykk etableres